Organizace školního roku 2022/2023
Školní rok začal ve čtvrtek 01.09.2022. Výuka probíhá podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – Zelená škola. Žáci se specifickými poruchami učení (SPU) a dalšími speciálními potřebami jsou integrováni do běžných tříd a vzděláváni dle jejich individuálních učebních plánů. V naší škole se vzdělávají žáci se širokou škálou speciálních potřeb např. vysokou hyperaktivitou, s dyslexií, dysortografií, dysgrafií, s poruchou koncentrace. Pro každého žáka je zpracován individuální plán na základě výsledků vyšetření a doporučení PPP nebo SPC. Na tvorbě IVP spolupracuje třídní učitel, vyučující příslušných předmětů, do kterého se porucha promítá, výchovný poradce, PPP/SPC (psycholog i speciální pedagog) a zákonní zástupci žáka.
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání: „Objevujeme svět pro život“.
Mateřskou školu navštěvují děti ve věku 2–6 let. Děti jsou rozděleny do 2 tříd podle věkového složení.
Hodnocení žáků se řídí dle zákona 561/2004 Sb. a dle vyhlášky č. 48/2005 Sb.
Organizace školního se řídí souborem pedagogicko-organizačních informací pro mateřské školy, základní školy, č. j. MŠMT – 12071/2022-1
Období školního vyučování
začátek | konec | |
1. pololetí | čtvrtek – 01.09.2022 | pondělí – 31.01.2023 |
2. pololetí | úterý – 01.02.2023 | čtvrtek – 30.06.2023 |
Prázdniny
- podzimní – středa 26.10.2022 a čtvrtek 27.10.2022
- vánoční – zahájeny v pátek 23.12.2022 a končí v pondělí 02.01.2023, vyučování začne v úterý 03.01.2023
- pololetní – pátek 03.02.2023
- jarní – od pondělí 13.03.2023 a trvají do neděle 19.03.2023
- velikonoční – čtvrtek 06.04.2022 a pátek 07.04.2023 (státní svát
- hlavní – od soboty 01.07.2023 do nedělě 03.09.2023
Organizace provozu v mateřské škole:
- podzimní prázdniny – středa 26.10.2022 a čtvrtek 29.10.2022
Provoz nepřerušen.
- vánoční prázdniny – zahájeny v pátek 23.12.2022 a končí v pondělí 02.01.2023
Provoz přerušen.
- pololetní prázdniny – pátek 03.02.2023
Provoz nepřerušen.
- jarní prázdniny – od pondělí 13.03.2023 a trvají do neděle 19.03.2023
Provoz nepřerušen.
- velikonoční prázdniny – čtvrtek 06.04.2023 a pátek 07.04.2023 (státní svátek)
Provoz nepřerušen.
- hlavní prázdniny – od soboty 01.07.2023 do neděle 03.09.2023
Časový plán akcí školy
- porady všech pedagogických pracovníků se uskutečňují podle potřeby
- schůzovní den školy – středa 15.00 hodin
- porady s provozními zaměstnanci 5 x ročně: přípravný týden
listopad
únor
květen
konec června
- termíny pedagogických rad: 28. srpen 2022
- listopad 2022
- leden 2022
- duben 2022
- červen 2021
- změna termínu porad může nastat vlivem objektivních okolností
- schůzky Sdružení rodičů:
třídní schůzky: říjen – listopad 2022
leden – 2023
duben – květen 2023
začátek června 2023
- změna termínu třídních schůzek se řídí podle aktuálních potřeb třídního učitele
- pohovory: leden 2022, spojené s besedou o volbě povolání pro rodiče vycházejících žáků
- poznávací a vlastivědné zájezdy žáků – v době od 15.05.2023 do 23.6.2023
Organizační část
Řízení školy
ředitelka školy | Mgr. Ivana Bejčková |
pověřený zástupce ředitele v době nepřítomnosti | Jitka Luptáková |
pověřený zástupce ředitele v mateřské škole | Bc. Monika Zlá, DiS |
ekonomka a mzdová účetní | Jitka Luptáková |
výchovný poradce | Mgr. Václav Kotrc |
koordinátor ŠVP | Mgr. Simona Klánová |
poradce v oblasti prevence a zneužívání návykových látek | Ing. Miroslav Jobák |
koordinátor environmentální výchovy | Ing. Miroslav Jobák |
poradce pro informační a komunikační technologii | Mgr.Václav Kotrc |
inventarizační komise | Ing. Miroslav Jobák |
Jitka Luptáková | |
Mgr. Simona Klánová |
Pedagogičtí pracovníci
Základní škola
I. stupeň | 5 pedagogických pracovníků | 5 tříd |
II. stupeň | 7 pedagogických pracovníků | 4 třídy |
Počet pracovníků | 12 pedagogických pracovníků | Přepočtený počet: 10,59 |
Pracovní doba pedagogického pracovníka je 40 hodin týdně. Je rozdělena na přímou pedagogickou činnost a na přípravu na výuku, opravy sešitů, porady, spravování kabinetů apod.
Asistenti pedagoga
Angelika Kašíková | 0,5 | AP |
Lucie Černá | 0,5 | AP |
Jitka Polanová | 0,5 | AP |
Petra Holečková | 0,5 | AP |
Počet pracovníků | 4 | Přepočtený počet: 2,00 |
Školní družina
I. oddělení | 1 pedagogický pracovník | Angelika Kašíková – vedoucí ŠD |
II. oddělení | 1 pedagogický pracovník | Lucie Černá |
Počet pracovníků | 2 pedagogičtí pracovníci | Přepočtený počet: 1,0 |
Pracovní doba vychovatelky ŠD je 40 hodin týdně. Pracovní doba je rozdělen na přímou pedagogickou činnost a přípravu. Na naší škole pracují dvě vychovatelky. Jedna na celý a druhá vychovatelka na zkrácený pracovní úvazek.
Mateřská škola
I. třída | 1 pedagogičtí pracovníci | I. Lněníčková |
II. třída | 2 pedagogičtí pracovníci | Bc. M. Zlá–vedoucí uč. MŠ, K. Zelenková |
Počet pracovníků | 3 pedagogičtí pracovníci | Přepočtený počet 3,0 |
Asistenti pedagoga
Jitka Polanová | 0,50 | AP |
Ludmila Havlová | 0,50 | AP |
Provozní zaměstnanci
ekonomka a mzdová účetní | 1 pracovník | Jitka Luptáková |
školník | 1 pracovník | Miroslav Štelcík |
pracovnice provozu | 3 pracovnice | M. Doležalová, J. Holubová, P. Halasová |
Počet pracovníků | 5 pracovníků | přepočtený počet 5,0 |
Školní jídelna
kuchařka | 1 pracovník | Martina Bokrová – vedoucí ŠJ |
kuchařky | 3 pracovnice | Jana Kombercová, L. Táborská, R. Richterová |
Počet pracovníků | 4 pracovnice | přepočtený počet 4,0 |
Pracovní úvazek je rozdělen u vedoucí školní jídelny, kuchařky a jedné uklízečky v poměru 0,80 ku 0,20 /hlavní činnost k doplňkové činnosti/.
Výchovně vzdělávací činnost
Výchovně vzdělávací činnost se řídí ustanoveními zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
(Školský zákon), dále pak vyhláškou č. 48/2005 o základním vzdělávání a některých záležitostech plnění povinné školní docházky, vyhláškou č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí a žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných a dalších předpisů z nich vyplývajících, týkajících se žáků plnících povinnou školní docházku.
Organizace vyučování
Vyučování probíhá v pondělí až v pátek podle stanoveného rozvrhu hodin. Rozvrh hodin sestavila ředitelka školy, dle možností školy byly zohledněny hygienické požadavky na výuku, byly zohledněny připomínky pedagogických pracovníků. Středa byla stanovena jako oddechový den. Odpolední vyučování probíhá v pondělí, v úterý a čtvrtek, odpoledne dále probíhají zájmové útvary a to od pondělí do pátku dle rozvrhu jednotlivých ročníků. Provoz mateřské školy probíhá od pondělí do pátku, a to ve stanovené provozní době.
Přidělení tříd
I. třída | Bc. Eva Dalihodová | 11 žáků |
II. třída | Mgr. Simona Klánová | 15 žáků |
III. třída | Mgr. Věra Purnochová | 12 žáků |
IV. třída | Mgr. Andrea Sobotková | 9 žáků |
V. třída | Mgr. Lucie Gunišová | 13 žáků |
VI. třída | Mgr. Petra Koucká | 14 žáků |
VII. třída | Ing. Miroslav Jobák | 19 žáků |
VIII. třída | Mg. Václav Kotrc | 19 žáků |
IX. třída | Mgr. Šárka Plevková | 17 žáků |
Bez třídnictví | Mgr. Ivana Bejčková ŘŠ, Petra Holečková, Jana Kunová | |
celkem | 129 žáků |
Mateřská škola
I. třída | Monika Zlá, Klára Zelenková | 14 |
II. třída | Ivana Lněníčková | 13 |
Kvalifikovanost pedagogických pracovníků
ředitelka školy | Mgr. Ivana Bejčková | PF |
I. stupeň | Mgr. Věra Purnochová | PF |
Mgr. Andrea Sobotková | PF | |
Mgr. Lucie Gunišová | PF | |
Mgr. Simona Klánová | PF | |
Bc.Eva Dalihodová | ||
II. stupeň | Petra Holečková | SŠS – sociální péče |
Mgr. Šárka Plevková | PF | |
Ing. Miroslav Jobák | VŠZ | |
Mgr. Václav Kotrc | PF | |
Mgr. Jana Kunová | PF | |
Mgr. Petra Koucká | PF | |
mateřská škola | Ivana Lněníčková | SPgŠ |
Bc. Monika Zlá | SPgŠ a SZŠ – soc. vychovatelství | |
Klára Zelenková | SŠS – sociální péče | |
školní družina | Angelika Kašíková | G SOŠ |
Lucie Černá | SŠ | |
asistenti pedagoga | Angelika Kašíková | |
Lucie Černá | ||
Jitka Polanová | ||
Petra Holečková |
Mimotřídní úkoly a funkce
BOZP a PO | ředitelka školy Mgr. Ivana Bejčková |
preventista BOZP a PO | školník Miroslav Štelcík |
správce sborovny | Angelika Kašíková |
sběr surovin | Ing. Miroslav Jobák |
zdravotník školy | Bc. Eva Dalihodová |
výzdoba školy | Mgr. Petra Koucká, Mgr. Ivana Bejčková, Angelika. Kašíková, učitelé I. stupně |
suplování | Mgr. Andrea Sobotková |
dozory | Mgr. Andrea Sobotková |
zavádějící učitelka | Mgr. Simona Klánová |
dopravní výchova | Mgr. Věra Purnochová |
kulturní referent | Mgr. Simona Klánová |
kontrola třídní dokumentace | Mgr. Ivana Bejčková |
Přidělení správcovství kabinetů
I. stupeň | Andrea Sobotková, Věra Purnochová |
ŠD | Angelika Kašíková, Lucie Černá |
žákovská knihovna | Petra Koucká |
sklad učebnic | Andrea Sobotková |
učitel. knihovna, ČJ, VV | Petra Koucká |
kabinet M, D | Jana Kunová |
kabinet TV | Václav Kotrc |
kabinet AJ, NJ | Šárka Plevková, Petra Holečková |
kabinet VKZ, VKZ | Miroslav Jobák |
kabinet F, videotéka | Václav Kotrc |
kabinet HV | Věra Purnochová |
kabinet CH | Miroslav Jobák |
pozemky I. stupeň | Simona Klánová |
II. stupeň | Ivana Bejčková |
počítačová učebna | Václav Kotrc |
kabinet mateřské školy | Monika Zlá, Ivana Lněníčková |
Kroužky
Ve školním roce 2022/2023 stejně jako v loňském školním roce nenabízíme zájmové útvary z důvodu časového vytížení. Základní škola je za pojena do projektu Šablony III se zaměřením na doučování žáků a vedením zájmových klubů. Dále pak je naší povinností poskytnout žákům pedagogickou intervenci, která se realizuje po vyučování. Odpolední čas vyhrazený na zájmové kroužky je limitován odjezdem školních autobusů, takže se na tyto aktivity nedostává.
Hospodaření
Finanční prostředky určené na platy zaměstnanců včetně odvodů a na ONIV (ostatní neinvestiční výdaje) – dotace z KÚ v Ústí nad Labem.
Vzhledem k úsporným opatřením, které umožnily úsporu v počtu zaměstnanců a tím i úsporu finančních prostředků, lze říci, že finanční prostředky zaslané KÚ pokryjí potřebu školy.
Finanční prostředky určené na provoz školy a další náklady spojené s provozem školy – dotace z Obecního úřadu Krásný Dvůr. Dotace jsou zřizovatelem zasílány pravidelně a jejich množství dostačuje na běžný provoz školy.
Finanční prostředky získané provozováním doplňkové činnosti. V době hlavních prázdnin provozuje škola doplňkovou činnost – nabízí ubytování, pronájem tělocvičny a zajištění stravy ze školní kuchyně. Finanční prostředky získané touto činností jsou určeny na pokrytí plateb za elektrickou energii, vodu a mzdové náklady kuchařek a uklízeček. Zbylé finanční prostředky jsou určeny na obnovu vybavení učeben, školní potřeby a pomůcky.
Další úkoly
- Pravidelně seznamovat veřejnost s činností školy v Krásnodvorském zpravodaji, regionálním tisku, na webových stránkách
zodpovídá: ŘŠ, ostatní pedagogové
- Pravidelně /v rámci potřeb/ konat třídní schůzky
zodpovídá: třídní učitelé
- Připravovat se žáky programy pro kulturní vystoupení
zodpovídá: Věra Purnochová,
uč. I. stupně, Ivana Lněníčková
pro MŠ
- Plán environmentální výchovy a jeho naplnění
zodpovídá: Miroslav Jobák, ostatní ped.
- Předcházení úrazům žáků o přestávkách, ve vyučovacích hodinách a při mimoškolní činnosti důsledným plněním dohledu nad žáky
zodpovídá: všichni pracovníci
- Vedení žáků ke zdvořilému a slušnému chování, vytváření dobrých vzájemných vztahů mezi žáky založených na vzájemné toleranci, pomoci a kamarádství
zodpovídá: všichni pracovníci
- Pravidelné zařazování pohybových aktivit a relaxačních cviků během vyučování
zodpovídá: všichni ped. pracovníci
- Zajištění poznávacích zájezdů (exkurzí)
zodpovídá: všichni pedag. pracovníci
V Krásném Dvoře 24.08.2022
Mgr. Ivana Bejčková
ředitelka školy