Vítejte na našich nových webových stránkách!

Organizace školního roku

Rok 2024/2025

Účinnost od: 01.09.2024

Školní rok začal v pondělí 01.09.2023. Výuka probíhá podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – Zelená škola. Žáci se specifickými poruchami učení (SPU) a dalšími speciálními potřebami jsou integrováni do běžných tříd a vzděláváni dle jejich individuálních učebních plánů. V naší škole se vzdělávají žáci se širokou škálou speciálních potřeb např. vysokou hyperaktivitou, s dyslexií, dysortografií, dysgrafií, s poruchou koncentrace. Pro každého žáka je zpracován individuální plán na základě výsledků vyšetření a doporučení PPP nebo SPC. Na tvorbě IVP spolupracuje třídní učitel, vyučující příslušných předmětů, do kterého se porucha promítá, výchovný poradce, PPP/SPC (psycholog i speciální pedagog) a zákonní zástupci žáka.

Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání: „Objevujeme svět pro život“.

Mateřskou školu navštěvují děti ve věku 2–6 let. Děti jsou rozděleny do 2 tříd podle věkového složení.

Hodnocení žáků se řídí dle zákona 561/2004 Sb. a dle vyhlášky č. 48/2005 Sb.

Organizace školního se řídí souborem pedagogicko-organizačních informací pro mateřské školy, základní školy, č. j. MŠMT – 12071/2022-3

Období školního vyučování

1. pololetí

  • začátek: pondělí – 02.09.2024
  • konec: čtvrtek – 30.01.2025

2. pololetí

  • začátek: pondělí – 03.02.2025
  • konec: pátek – 27.06.2025

Prázdniny

podzimní – úterý 29.10.2024 a středa 30.10.2024

vánoční – zahájeny v pondělí 23.12.2024 a končí v pátek 03.01.2025, vyučování začne v pondělí 06.01.2025

pololetní – pátek 31.01.2025

jarní – od pondělí 10.02.2025 a trvají do neděle 16.02.2025

velikonoční – čtvrtek 17.04.2025

hlavní – od 28.06.2025 do 31.08.2025, vyučování začne 01.09.2025

Organizace provozu v mateřské škole

  • podzimní prázdniny – úterý 29.10.2024 a středa 30.10.2024

Pokud se k docházce přihlásí alespoň 10 dětí: Provoz nepřerušen.

  • vánoční prázdniny – zahájeny v pondělí 23.12.2024 a končí v pátek 03.01.2025, provoz od pondělí 06.01.2025, Provoz přerušen.
  • pololetní prázdniny – pátek 31.01.2025, Provoz nepřerušen
  • jarní prázdniny – od pondělí 10.02.2025 a trvají do neděle 16.02.2025, Provoz nepřerušen.
  • velikonoční prázdniny – čtvrtek 17.04.2025, Provoz nepřerušen.
  • hlavní prázdniny – od 28.06.2025 do neděle 10.08.2025.

Časový plán akcí školy

porady všech pedagogických pracovníků se uskutečňují podle potřeby

schůzovní den školy – středa 15.00 hodin

porady s provozními zaměstnanci 5 x ročně: přípravný týden

  • listopad
  • únor
  • květen
  • konec června

termíny pedagogických rad:

  • 26. srpen 2024
  • listopad 2024
  • leden 2025
  • duben 2025
  • červen 2025

změna termínu porad může nastat vlivem objektivních okolností

schůzky Sdružení rodičů:

třídní schůzky:

  • říjen – listopad 2024
  • leden - 2025
  • duben – květen 2025

změna termínu třídních schůzek se řídí podle aktuálních potřeb třídního učitele

pohovory: leden 2024, spojené s besedou o volbě

povolání pro rodiče vycházejících žáků

poznávací a vlastivědné zájezdy žáků – v době od 26.05.2025 do 2.6.2025

Řízení školy

ředitelka školy: Mgr. Ivana Bejčková

zástupce ředitele školy: Mgr. Václav Kotrc

vedoucí učitelka mateřské školy: Bc. Monika Bartušková DiS.

ekonomka a mzdová účetní: Jitka Luptáková

výchovný poradce: Mgr. Václav Kotrc

koordinátor ŠVP: Mgr. Pavla Králová

poradce v oblasti prevence a zneužívání návykových látek: Ing. Miroslav Jobák

koordinátor environmentální výchovy: Ing. Miroslav Jobák

poradce pro informační a komunikační technologii: Mgr.Václav Kotrc

inventarizační komise:

  • Ing. Miroslav Jobák
  • Jitka Luptáková
  • Mgr. Václav Kotrc

Pedagogičtí pracovníci

Základní škola

I. stupeň5 pedagogických pracovníků5 tříd
II. stupeň7 pedagogických pracovníků4 třídy
Počet pracovníků12 pedagogických pracovníkůPřepočtený počet: 11,5

Pracovní doba pedagogického pracovníka je 40 hodin týdně. Je rozdělena na přímou pedagogickou činnost a na nepřímou pedagogickou činnost, což zahrnuje přípravu na výuku, opravy sešitů, porady, spravování kabinetů apod.

Asistenti pedagoga

Angelika Kašíková0,5AP
Lucie Nesvorová0,5AP
Jitka Polanová0,5AP
Petra Holečková0,5AP
Počet pracovníků4Přepočtený počet: 2,00

Školní družina

I. oddělení1 pedagogický pracovníkAngelika Kašíková
II. oddělení1 pedagogický pracovníkLucie Nesvorová – vedoucí vychovatelka
Počet pracovníků2 pedagogičtí pracovníciPřepočtený počet: 1,0

 Pracovní doba vychovatelky ŠD je 40 hodin týdně. Pracovní doba je rozdělen na přímou pedagogickou činnost a přípravu. Na naší škole pracují dvě vychovatelky. Jedna na celý a druhá vychovatelka na zkrácený pracovní úvazek.

Mateřská škola

I. třída1 pedagogičtí pracovníciI. Lněníčková, V. Vojtěchová
II. třída2 pedagogičtí pracovníciBc. M. Bartušková DiS.– vedoucí učitelka MŠ
Počet pracovníků3 pedagogičtí pracovníciPřepočtený počet 3,0

Asistenti pedagoga

Kateřina Zárubová1,00AP

Provozní zaměstnanci

ekonomka a mzdová účetní1 pracovníkJitka Luptáková
školník1 pracovníkMichal Prokop
pracovnice provozu3 pracovniceL. Táborská, J. Holubová, P. Halasová
Počet pracovníků5 pracovníkůpřepočtený počet 5,0

Školní jídelna

kuchařka1 pracovníkHana Lassmanová – vedoucí ŠJ
kuchařky2 pracovniceKvetoslava Rezanková Rybana Richterová
Počet pracovníků3 pracovnicepřepočtený počet 3,0

Pracovní úvazek je rozdělen u vedoucí školní jídelny, kuchařky a jedné uklízečky v poměru 0,80 ku 0,20 /hlavní činnost k doplňkové činnosti/.

Výchovně vzdělávací činnost

Výchovně vzdělávací činnost se řídí ustanoveními zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), dále pak vyhláškou č. 48/2005 o základním vzdělávání a některých záležitostech plnění povinné školní docházky, vyhláškou č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí a žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných a dalších předpisů z nich vyplývajících, týkajících se žáků plnících povinnou školní docházku.

Organizace vyučování

Vyučování probíhá v pondělí až v pátek podle stanoveného rozvrhu hodin. Rozvrh hodin sestavila ředitelka školy, dle možností školy byly zohledněny hygienické požadavky na výuku, byly zohledněny připomínky pedagogických pracovníků. Středa byla stanovena jako oddechový den. Odpolední vyučování probíhá v pondělí, v úterý a čtvrtek, odpoledne dále probíhají zájmové útvary a to od pondělí do pátku dle rozvrhu jednotlivých ročníků. Provoz mateřské školy probíhá od pondělí do pátku, a to ve stanovené provozní době.

Přidělení tříd

I. třídaMgr. Andrea Sobotková6 žáků
II. třídaMgr. Klára Štůlová12 žáků
III. třídaMgr. Adéla Šebková12 žáků
IV. třídaIng. Hana Šimková16 žáků
V. třídaMgr. Věra Purnochová13 žáků
VI. třídaMgr. Lenka Koutecká12 žáků
VII. třídaIng. arch. Petra Zlámalová10 žáků
VIII. třídaMgr. Pavla Králová16 žáků
IX. třídaIng. Miroslav Jobák16 žáků
Bez třídnictvíMgr. Ivana Bejčková ŘŠ, Mgr. Václav Kotrc, Petra Holečková 
celkem 112 žáků

Mateřská škola

I. třídaBc. Monika Bartušková DiS., Vendula Vojtěchová14
II. třídaIvana Lněníčková13

Kvalifikovanost pedagogických pracovníků

ředitelka školyMgr. Ivana BejčkováPF
I. stupeňMgr. Věra PurnochováPF
 Mgr. Andrea SobotkováPF
 Ing. Hana ŠimkováVŠZ
 Mgr. Klára ŠtůlováPF
 Mgr. Adéla ŠebkováPF
II. stupeňPetra HolečkováSŠS – sociální péče
 Ing. arch. P. ZlámalováČVUT
 Ing. Miroslav JobákVŠZ
 Mgr. Václav KotrcPF
 Mgr. Pavla KrálováPF
 Mgr. Lenka KouteckáPF
mateřská školaIvana LněníčkováSPgŠ
 Bc. Monika BartuškováSPgŠ a SZŠ – soc. vychovatelství
 Vendula VojtěchováSPgŠ
školní družinaAngelika KašíkováG SOŠ
 Lucie Nesvorová
asistenti pedagogaAngelika Kašíková 
 Lucie Nesvorová 
 Jitka Polanová 
 Petra Holečková 

Mimotřídní úkoly a funkce

BOZP a POředitelka školy Mgr. Ivana Bejčková
preventista BOZP a POškolník Michal Prokop
sběr surovinJitka Polanová
zdravotník školyMgr. Adéla Šebková
výzdoba školyMgr. Petra Holečková, Mgr. Ivana Bejčková, Angelika. Kašíková, učitelé I. stupně
suplováníMgr. Andrea Sobotková
dozoryMgr. Andrea Sobotková
zavádějící učitelkaMgr. Andrea Sobotková, Mgr. Pavla Králová
dopravní výchovaMgr. Věra Purnochová
kulturní referentLucie Nesvorová
koordinátor projektůMgr. Klára Štůlová
kontrola třídní dokumentaceMgr. Ivana Bejčková

Přidělení správcovství kabinetů

I.  stupeňAndrea Sobotková, Věra Purnochová
ŠDAngelika Kašíková, Lucie Nesvorová
žákovská knihovnaPavla Králová
sklad učebnicKlára Štůlová
učitel. knihovna, ČJ, VVPavla Králová
kabinet MPetra Zlámalová
kabinet TVVáclav Kotrc
kabinet AJ, NJLenka Koutecká, Petra Holečková
kabinet VKZ, VKZMiroslav Jobák
kabinet F, videotékaVáclav Kotrc
kabinet HVVěra Purnochová
kabinet CHMiroslav Jobák
pozemky I. stupeňVěra Purnochová
II. stupeňIvana Bejčková
počítačová učebna Václav Kotrc
sborovnaAngelika Kašíková
kabinet mateřské školyMonika Bartušková, Ivana Lněníčková

Kroužky

Ve školním roce 2024/2025 stejně jako v loňském školním roce nabízíme omezený počet zájmových útvarů z důvodu časového vytížení. Základní škola je za pojena do projektu OP JAK Šablony I se zaměřením na inovativní vzdělávání, které jsme povinni realializovat podle zadaných kriterií. Odpolední čas vyhrazený na zájmové kroužky je limitován odjezdem školních autobusů, takže se na tyto aktivity nedostává.

Hospodaření

Finanční prostředky určené na platy zaměstnanců včetně odvodů a na ONIV (ostatní neinvestiční výdaje) – dotace z KÚ v Ústí nad Labem.

Vzhledem k úsporným opatřením, které umožnily úsporu v počtu zaměstnanců a tím i úsporu finančních prostředků, lze říci, že finanční prostředky zaslané KÚ pokryjí potřebu školy.

Finanční prostředky určené na provoz školy a další náklady spojené s provozem školy – dotace z Obecního úřadu Krásný Dvůr. Dotace jsou zřizovatelem zasílány pravidelně a jejich množství dostačuje na běžný provoz školy.

Finanční prostředky získané provozováním doplňkové činnosti. V době hlavních prázdnin provozuje škola doplňkovou činnost – nabízí ubytování, pronájem tělocvičny a zajištění stravy ze školní kuchyně. Finanční prostředky získané touto činností jsou určeny na pokrytí plateb za elektrickou energii, vodu a mzdové náklady kuchařek a uklízeček. Zbylé finanční prostředky jsou určeny na obnovu vybavení učeben, školní potřeby a pomůcky.

Další úkoly

  1. Pravidelně seznamovat veřejnost s činností školy v Krásnodvorském zpravodaji, regionálním tisku, na webových stránkách

zodpovídá: ŘŠ, ostatní pedagogové

  1. Pravidelně /v rámci potřeb/ konat třídní schůzky

zodpovídá: třídní učitelé

  1. Připravovat se žáky programy pro kulturní vystoupení

zodpovídá: Věra Purnochová,

uč. I. stupně, Ivana Lněníčková

pro MŠ

  1. Plán environmentální výchovy a jeho naplnění

zodpovídá: Miroslav Jobák, ostatní ped.

  1. Předcházení úrazům žáků o přestávkách, ve vyučovacích hodinách a při mimoškolní činnosti důsledným plněním dohledu nad žáky

zodpovídá: všichni pracovníci

  1. Vedení žáků ke zdvořilému a slušnému chování, vytváření dobrých vzájemných vztahů mezi žáky založených na vzájemné toleranci, pomoci a kamarádství

zodpovídá: všichni pracovníci

  1. Pravidelné zařazování pohybových aktivit a relaxačních cviků během vyučování

zodpovídá: všichni ped. pracovníci

  1. Zajištění poznávacích zájezdů (exkurzí)

zodpovídá: všichni pedag. pracovníci

V Krásném Dvoře 28.08.2023

Mgr. Ivana Bejčková

ředitelka školy

Základní škola

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Počasí

dnes, středa 9. 7. 2025
slabý déšť 20 °C 11 °C
čtvrtek 10. 7. slabý déšť 23/12 °C
pátek 11. 7. polojasno 25/13 °C
sobota 12. 7. slabý déšť 24/14 °C

Svátek a výročí

Svátek má Drahoslava

Mohlo by Vás zajímat